Producenci

Gitara dla bystrzaków (wyd. IV) - Mark Phillips, Jon Chappell (ebook)

Dostępność: produkt cyfrowy (e-book) na stronie dostawcy
Cena: 44,90 zł 44.90
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Septem
Kod produktu: gitby4
Pin It

Opis

 
Opis książki
  • Zakup gitary i akcesoriów
  • Opis elementów gitary
  • 10 genialnych utworów dla początkujących

Zagraj jak gwiazdor

Niezależnie od tego, czy wolisz łagodne dźwięki "akustyka", czy ostrzejsze brzmienie "elektryka", Twoja gitara nie zazna już spokoju, gdy sięgniesz po to wydanie Gitary dla bystrzaków. A Twoja przygoda nie skończy się na ostatniej stronie - wraz z książką uzyskasz internetowy dostęp do ponad 85 filmów i 95 ścieżek audio, które pomogą Ci w rozwijaniu umiejętności.

W książce:

  • Trzymanie i strojenie instrumentu
  • Zmiana strun i podstawowe naprawy
  • Granie różnych stylów, w tym rocka, bluesa i wielu innych
  • Strojenie, zmiana strun i podstawowe naprawy
  • Granie różnych stylów, w tym rocka, bluesa i wielu innych.
  • Dostęp internetowy do ponad 85 filmów i 95 ścieżek audio.

Zagraj jak gwiazdor

Niezależnie od tego, czy wolisz łagodne dźwięki akustyka, czy ostrzejsze brzmienie elektryka, Twoja gitara nie zazna już spokoju, gdy sięgniesz po to wydanie Gitary dla bystrzaków. A Twoja przygoda nie skończy się na ostatniej stronie - wraz z książką zyskujesz internetowy dostęp do ponad 85 filmów i 95 ścieżek audio, które pomogą Ci w rozwijaniu swoich umiejętności.

W środku:

  • Zakup gitary i akcesoriów.
  • Opis elementów gitary.
  • Trzymanie i strojenie instrumentu.
  • Dostęp do ponad 95 ścieżek audio.
  • Dostęp do ponad 85 filmów.
  • Dziesięć genialnych utworów dla początkujących.

O autorach

Mark Phillips - gitarzysta, aranżer i redaktor muzyczny. Był kierownikiem do spraw muzyki popularnej w Wydawnictwie Warner Bros -- układał śpiewniki dla Neila Younga, Jamesa Taylora, The Eagles i Led Zeppelin. Pracując nad doktoratem z teorii muzyki na Uniwersytecie Northwestern, nauczał kształcenia słuchu, śpiewu a vista, polifonii i gry na gitarze.

Jon Chappell - wszechstronny gitarzysta, aranżer i transkryptor. Jako zastępca kierownika do spraw muzycznych w Cherry Lane Music brał udział w transkrypcji, redakcji i aranżacji muzyki m.in. takich gitarzystów, jak Joe Satriani, Steve Vai, Steve Morse, Mike Stern i Eddie Van Halen. Napisał ponad tuzin książek metodologicznych.

Tytuł oryginału: Guitar For Dummies,4th Edition

Tłumaczenie: Marcin Machnik

Spis treści

O autorach 13

Podziękowania od autorów 15

Wstęp 17

  • O książce 17
  • Naiwne założenia 19
  • Ikony wykorzystane w książce 19
  • Nie tylko książka 20
  • Co dalej 20

CZĘŚĆ I: PIERWSZE PRZYMIARKI DO GRY NA GITARZE 23

Rozdział 1: Podstawy gitary - elementy składowe i ich udział w tworzeniu dźwięku 25

  • Anatomia gitary 26
  • Jak działa gitara 29
    • Drgania i długość strun 29
    • Co dwie dłonie, to nie jedna 30
    • Dźwięki na gryfie: progi i półtony 30
    • Porównanie brzmienia gitary akustycznej i elektrycznej 31

Rozdział 2: Strojenie gitary 33

  • Zanim zaczniesz: krótko o strunach i progach 33
  • Strojenie gitary względem niej samej metodą piątego progu 34
  • Strojenie gitary do zewnętrznego punktu odniesienia 36
    • Klawisz wszystko wyśpiewa 37
    • Stroik ustny, czyli jak uwolnić ręce 38
    • Twój przyjaciel kamerton 38
    • Tuner elektroniczny, czyli szybko i sprawnie 39
    • Dźwięki ze ścieżek audio 40

Rozdział 3: Przygotowanie do gry - trzymanie gitary i odczytywanie notacji gitarowej 41

  • Ułożenie rąk i postawa 42
    • Przybieranie pozycji siedzącej 42
    • Pozycja stojąca 43
    • Pozycja lewej ręki i przyciskanie progów 44
    • Pozycja prawej dłoni 46
  • Wstęp do czytania dźwięków gitarowych 49
    • Diagram akordu 49
    • Rzut oka na tabulaturę 50
    • Odczytywanie zapisu rytmicznego 51
  • Jak grać akordy 52

CZĘŚĆ II: ZACZYNAMY GRAĆ - PODSTAWY 55

Rozdział 4: Najlepsze na początek: bicie akordów 57

  • Akordy z rodziny A 58
    • Palcowanie akordów z rodziny A 59
    • Uderzanie akordów z rodziny A 59
  • Akordy z rodziny D 61
    • Palcowanie akordów z rodziny D 61
    • Uderzanie akordów z rodziny D 63
  • Akordy z rodziny G 64
    • Palcowanie akordów z rodziny G 64
    • Uderzanie akordów z rodziny G 64
  • Akordy z rodziny C 65
    • Palcowanie akordów z rodziny C 65
    • Uderzanie akordów z rodziny C 66
  • Granie piosenek z użyciem podstawowych akordów durowych i molowych 67
    • Kumbaya 70
    • Swing Low, Sweet Chariot 71
    • Auld Lang Syne 72
    • Michael, Row the Boat Ashore 73
  • Zabawa z podstawowymi akordami durowymi i molowymi - progresja "szlagierowa" 74

Rozdział 5: Granie melodii bez czytania nut 77

  • Czytanie tabulatury 78
    • Z góry na dół 78
    • Z lewej na prawą 79
  • Jak rozszyfrować palcowanie lewej ręki 80
  • Naprzemienne kostkowanie 81
  • Granie piosenek z prostymi melodiami 82
    • Little Brown Jug 84
    • On Top of Old Smoky 85
    • Swanee River (Old Folks at Home) 86

Rozdział 6: Odrobina pikanterii - podstawowe akordy septymowe 87

  • Dominantowe akordy septymowe 88
    • D7, G7 i C7 88
    • E7 (wersja na dwa palce) i A7 89
    • E7 (wersja czteropalcowa) i H7 90
  • Molowe akordy septymowe - d7, e7 i a7 90
  • Durowe akordy septymowe - Cmaj7, Fmaj7, Amaj7 i Dmaj7 91
  • Granie piosenek przy użyciu akordów septymowych 93
    • Home on the Range 95
    • All Through the Night 96
    • Over the River and Through the Woods 97
    • It's Raining, It's Pouring 98
    • Oh, Susanna 99
  • Zabawa z akordami septymowymi - 12-taktowy blues 100
    • Granie 12-taktowego bluesa 100
    • Pisanie własnej bluesowej piosenki 101

CZĘŚĆ III: PONAD PODSTAWY - ZACZYNASZ BRZMIEĆ 103

Rozdział 7: Granie w wyższych pozycjach 105

  • Granie skal i ćwiczeń w wyższych pozycjach 105
    • Granie w wyższej pozycji a granie z pustymi strunami 106
    • Granie ćwiczeń w pozycji 106
    • Zmiana pozycji 108
    • Tworzenie własnych ćwiczeń wyrabiających siłę i zręczność 109
  • Granie piosenek w wyższych pozycjach 111
    • Simple Gifts 112
    • Turkey in the Straw 113

Rozdział 8: Podwójna moc dwudźwięków 115

  • Podstawy grania dwudźwięków 115
    • Definicja dwudźwięku 116
    • Ćwiczenia na dwudźwięki 116
  • Granie piosenek z dwudźwiękami 117
    • Aura Lee 120
    • The Streets of Laredo 121
    • Double-Stop Rock 122

Rozdział 9: Rozciąganie, czyli chwyty barowe 123

  • Durowe akordy barowe bazujące na E 124
    • Zacznij od otwartego akordu E 124
    • Znajdowanie odpowiedniego progu 126
    • Granie progresji z użyciem durowych akordów barowych na bazie akordu E 126
  • Akordy barowe molowe, molowe septymowe i septymowe dominantowe, bazujące na E 128
    • Akordy molowe 128
    • Akordy dominantowe septymowe 129
    • Akordy molowe septymowe 130
    • Łączenie akordów barowych bazujących na E 131
  • Durowe akordy barowe bazujące na A 132
    • Palcowanie durowego akordu barowego bazującego na A 132
    • Znajdowanie odpowiedniego progu dla każdego akordu barowego bazującego na A 133
    • Progresje z wykorzystaniem durowych akordów barowych bazujących na A 134
  • Barowe akordy molowe, dominantowe septymowe, molowe septymowe i durowe septymowe bazujące na A 135
    • Akordy molowe 136
    • Dominantowe akordy septymowe 137
    • Molowe akordy septymowe 137
    • Durowe akordy septymowe 138
  • Power chordy 139
    • Palcowanie power chordów 139
    • Kiedy używać power chordów 141
  • Granie piosenek z akordami barowymi i power chordami 143
    • We Wish You a Merry Christmas 144
    • Three Metal Kings 145

Rozdział 10: Techniki artykulacji - niech gitara przemówi 147

  • Technika hammer-on 148
    • Hammer-on w praktyce 148
    • Trening techniki hammer-on 150
  • Płynne brzmienie, czyli pull-off 152
    • Granie pull-offów 153
    • Trening techniki pull-off 155
  • Slide, czyli ślizg 156
    • Granie slide'ów 156
    • Charakterystyczne zagrywki z użyciem slide'ów 158
  • Podciąganie strun 159
    • Granie podciągnięć 160
    • Charakterystyczne zagrywki z podciąganiem struny 162
  • Urozmaicenie brzmienia za pomocą wibrato 165
    • Przegląd sposobów uzyskiwania wibracji 166
    • Trening wibrato 166
  • Tłumienie strun 168
    • Uzyskiwanie grubego, rytmicznego brzmienia 168
    • Zapobieganie niechcianym hałasom ze strun 169
    • Granie charakterystycznych zagrywek wykorzystujących tłumienie 169
  • Granie piosenki z urozmaiconą artykulacją 170
    • The Articulate Blues 171

CZĘŚĆ IV: ROZMAITOŚĆ STYLÓW 173

Rozdział 11: Rock 175

  • Klasyczny rock'n'roll 176
    • Gitara rytmiczna 176
    • Gitara prowadząca 178
  • Nowoczesny rock 188
    • Akordy zawieszone (sus) i z dodanym dźwiękiem (add) 188
    • Akordy łamane 190
    • Strojenie alternatywne 190
    • Gitara solowa w country rocku i rocku z Południa 193
  • Granie piosenek w stylu rockowym 195
    • Chuck's Duck 197
    • Southern Hospitality 199

Rozdział 12: Niebieski odcień smutku, czyli podstawy bluesa 201

  • Blues elektryczny 202
    • Rytmiczna gitara bluesowa 202
    • Bluesowa gitara prowadząca 207
  • Powrót do korzeni, czyli blues akustyczny 214
    • Ogólne założenia 215
    • Specyficzne techniki 217
    • Nawroty 219
  • Granie bluesowych piosenek 221
    • Chicago Shuffle 223
    • Mississippi Mud 224

Rozdział 13: Wokół ogniska - gitara folkowa 225

  • Gra palcami 226
    • Technika gry palcami 226
    • Pozycja prawej ręki 226
  • Użycie kapodastra 228
  • Arpeggio 230
    • Granie arpeggio 230
    • Schemat "kołysanki" 232
  • Kciuk z przeciąganiem po strunach 232
  • Styl Cartera 234
  • Styl Travisa 235
    • Podstawowy schemat 235
    • Akompaniament w stylu Travisa 237
    • Styl solowy Travisa 238
    • Strój otwarty 239
  • Granie folkowych piosenek 240
    • House of the Rising Sun 243
    • The Cruel War Is Raging 245
    • Gospel Ship 246
    • All My Trials 247
    • Freight Train 249

Rozdział 14: Maestro, trzy, cztery - podstawy gitary klasycznej 251

  • Przygotowanie do gry na gitarze klasycznej 252
    • Sposób siedzenia 252
    • Co zrobić z prawą dłonią 254
    • Pozycja lewej dłoni 256
  • Uderzenia swobodne i z podparciem 257
    • Uderzenia swobodne 257
    • Uderzenia z podparciem 259
  • Arpeggio i kontrapunkt 260
    • Łączenie uderzeń swobodnych i z podparciem w arpeggiach 261
    • Ćwiczenie kontrapunktowe 261
  • Granie utworów klasycznych 263
    • Romanza 265
    • Bourrée e-moll 267

Rozdział 15: Ciemne okulary i beret, czyli jazz 269

  • Wstęp do zupełnie nowej harmonii 270
    • Rozszerzone akordy 270
    • Akordy zmodyfikowane 271
  • Podpora melodii, czyli akompaniament jazzowy 271
    • Akordy wewnętrzne 271
    • Akordy zewnętrzne 273
    • Pełne akordy 274
  • Granie solówek - styl chord-melody 275
    • Substytuty 275
    • Pozorowanie jazzu trzema akordami 276
  • Przejmowanie prowadzenia - melodia jazzowa 276
    • Wprowadzanie alternatywnych dźwięków 277
    • Podchodzenie do docelowych dźwięków 278
    • Tworzenie melodii z akordów arpeggio 278
  • Granie utworów jazzowych 279
    • Greensleeves 280
    • Swing Thing 281

CZĘŚĆ V: WŁASNA GITARA 283

Rozdział 16: Ruszamy do sklepu po gitarę 285

  • Zanim wyjmiesz portfel: planowanie zakupu 286
  • Jak wyceniane są nowe gitary 287
  • Gitary dla początkujących 288
  • Modele instrumentów dopasowane do konkretnego stylu muzycznego 289
  • Druga (i trzecia...) gitara 291
    • Konstrukcja i rodzaj korpusu 292
    • Materiały 294
    • Fachowość 295
    • Dodatki (kosmetyka) 296
  • Zanim podejmiesz decyzję: o procesie zakupu 297
    • Sklepy internetowe a tradycyjne 297
    • Zasięgnięcie rady eksperta 297
    • Negocjacje ze sprzedawcą 298
    • Dobijanie targu 299

Rozdział 17: Wzmacniacze, efekty, futerały i inne akcesoria 301

  • Wzmacniacze 301
    • Zacznijmy od wzmacniacza do ćwiczeń 302
    • Niech moc będzie z Tobą - wzmacniacz koncertowy 304
  • Kostki i inne rodzaje efektów 305
    • Przegląd dostępnych kostek 306
    • Multiefekty 308
  • Futerał 309
    • Hard case, czyli sztywny futerał 309
    • Futerały miękkie 309
    • Pokrowce 310
  • Akcesoria, czyli inne niezbędne dodatki 310
    • Struny 310
    • Piórka (kostki) 311
    • Kable 311
    • Tunery elektroniczne 311
    • Paski 312
    • Kapodastry 313
  • Inne przydatne drobiazgi 314

Rozdział 18: Wymiana strun 319

  • Strategie wymiany strun 320
  • Zdejmowanie starych strun 320
  • Zakładanie metalowych strun do gitary akustycznej 321
    • Zmiana strun krok po kroku 321
    • Strojenie 324
  • Zakładanie nylonowych strun do gitary klasycznej 325
    • Zmiana strun krok po kroku 325
    • Strojenie 327
  • Zakładanie strun do gitary elektrycznej 327
    • Zmiana strun krok po kroku 328
    • Strojenie 329
    • Gitary z ruchomym mostkiem 330

Rozdział 19: Gitarowy fitness, czyli podstawowe czynności konserwacyjne 331

  • Utrzymywanie gitary w czystości 332
    • Usuwanie brudu i osadu 332
    • Dbanie o powierzchnię gitary 334
  • Zabezpieczanie gitary 335
    • W trasie 335
    • W domu 336
  • Zapewnianie zdrowego otoczenia 336
    • Zakres temperatur 336
    • Wilgotność 337
  • Samodzielne naprawy 337
    • Dokręcanie luźnych połączeń 338
    • Regulacja gryfu i mostka 338
    • Wymiana zużytych lub uszkodzonych elementów 340
  • Kompletowanie właściwych narzędzi 344
  • Rzeczy, których nie powinieneś robić samemu 345

CZĘŚĆ VI: DEKALOGI 347

Rozdział 20: Dziesięciu (około) gitarzystów, których powinieneś znać 349

  • Andrés Segovia (1893 - 1987) 349
  • Django Reinhardt (1910 - 1953) 350
  • Charlie Christian (1916 - 1942) 350
  • Wes Montgomery (1923 - 1968) 350
  • Chet Atkins (1924 - 2001) 351
  • B.B. King (1925 - 2015) 351
  • Chuck Berry (1926 - 2017) 351
  • Jimi Hendrix (1942 - 1970) 351
  • Jimmy Page (ur. 1944) 352
  • Eric Clapton (ur. 1945) 352
  • Stevie Ray Vaughan (1954 - 1990) 352
  • Eddie Van Halen (ur. 1955) 353

Rozdział 21: Dziesięć genialnych piosenek dla początkujących gitarzystów 355

  • Blowin' in the Wind 356
  • Brown Eyed Girl 356
  • Hang On Sloopy 356
  • House of the Rising Sun 357
  • I Saw Her Standing There 357
  • I'm a Believer 357
  • Leaving on a Jet Plane 357
  • My Girl 358
  • Stand by Me 358
  • Twist and Shout 358

DODATKI 359

Dodatek A: Jak czytać nuty 361

  • Elementy zapisu muzycznego 362
    • Odczytywanie wysokości dźwięku 362
    • Odczytywanie czasu wybrzmienia 366
    • Ekspresja, artykulacja oraz inne terminy i symbole 368
  • Znajdowanie dźwięków na gitarze 370

Dodatek B: 96 popularnych akordów 373

Dodatek C: Jak korzystać z materiałów internetowych 377

  • Odnoszenie tekstu książki do materiałów internetowych 378
  • Wymagania sprzętowe 379
  • Co znajdziesz na stronie internetowej 379
    • Ścieżki audio 379
    • Filmy 386
  • Rozwiązanie typowych problemów 389

Skorowidz 391

 

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl